2022. június 14., kedd

NEWS ORNL’s Frontier First to Break the Exaflop Ceiling

Az új szuperszámítógép listán új király van, mégpedig a Frontier ami az első igazi exafloppos számítógép. Érdekes, hogy sima processzorokból rakták össze, semmi gépéú nincs benne, illetve van, gondolom, csak nem számításokra használják, ja, és áemdé processzorokról van szó. Nem semmi. Egyszer kipróbálnék egy ilyen számítógépet, illetve ha még élek 30 évet, akkor lehet lesz az asztalomon is, bár lehet ezt azért már nem sikerül miniatürizálni ennyi idő alatt, befuccsolt a múr törvény. Ja igen, és csirke floppokból is tud 6.8 exát.Na, ez nekem jó hír, az ilyeneket szeretem. Meg azt, hogy teljesen komoly tudós emberek komolyan veszik annak a lehetőségét, hogy 2029-re szuper lesz matematikából a mesterséges intelligencia.

2022. június 7., kedd

Solving Rubik’s Cube with a Robot Hand: Uncut


Rubik kockát kirakó robotkéz

Most mutatta be az OpenAI, hogy olyan mesterséges intelligenciát alkottak, ami képes kirakni egy robotkézben tartva egy Rubik kockát.Youtube videó itt. Blogbejegyzés itt.Azt hiszem, hogy egy kicsit fontos értelmeznem ezt a hírt, mert lehet, hogy nem olyan egyszerű megérteni, miért is olyan fontos ez és amúgy is, mennyire is fontos.

2022. április 29., péntek

autó

Nagy örömmel olvasom, hogy Európában először Románia tenné lehetővé, hogy teszteljék az önvezető autókat a valós forgalomban, ne csak tesztpályákon. Egyelőre nem tudni pontosan, hogy milyen utakon tervezik az ilyen járművek vizsgáztatását, de megemlítették a legnagyobb magashegyi utat, a Transalpinát, mint lehetséges tesztútvonalat. Remélem, hogy ezek az automata sofőrrel felszerelt járművek jól szerepelnek, és azután nálunk használatuk általánossá válik.Egyelőre még csak olyan Tesla-modellek vannak, amelyek részben önműködőek, és még mindig az ember a felelős azért, amikor valami gikszer beüt, és ha a sofőr nem áll készen a rendszer felügyeletére, akkor az autó sem önvezet. De a technika hatalmas mértékben fejlődik, és remélem, hogy közvetlen emberi felügyelet nélkül is tudnak majd közlekedni ezek az önvezető járművek.Idővel ezek az autók egymással is képesek lesznek kommunikálni. Azért, hogy élethűek legyenek, egy-egy jóforma robotembert vagy robotasszonyt lehetne a sofőrülésbe ültetni, akik majd egymásnak ráznák az öklüket, és az ablakot leengedve küldenék egymást és a programjukat tervezőket melegebb éghajlatra, ha úgy vélik, hogy a másik robot tévedett a vezetésben. Lehet, hogy lesz nekik automata rendőrfelismerő rendszerük is, és megállnak, ha a rendőr leinti, mert meg tudják különböztetni egy stoppolni akarótól. És biztosan beprogramozzák arra is, hogy miként vitatkozzanak a rendőrrel, ha az azt mondja, hogy az önvezető autó robotpilótája szabálytalankodott. Vajon kit fog megbüntetni a rendőr, ha a robotnak nem adnak pénzt, hogy kifizesse a büntetést? De ha nem lesz egy ember formájú robot a vezetői ülésben, csak egy számítógép a műszerfalba beépítve, akkor a rend őre megbüntetheti az autót még esetleg azért is, hogy sofőr nélkül közlekedett? Ha meg a jobb helykihasználás végett ül egy élő személy a vezetői székben, akkor az mit fog mondani, ha megállítja a rendőr? Olyasmit, hogy kérem, nekem ehhez semmi közöm, mert az automatika vezette az autót. De ezzel vissza tudnak élni a közönséges, élő autóvezetők is, mert rákenhetik a vétket egy számítógépre.Az önvezető autókra nálunk feltétlenül szükség lenne, ha már rendes útjaink, autópályáink nincsenek, amelyeken egy normális, élő autóvezető közlekedni tudna. Romániá­ban egymillió lakosból átlagosan 97 veszti életét közúti balesetben, míg az európai átlag 51. A balesetek csak nyolc százaléka következik be autópályákon, melyekben mi elég nagy hiányt szenvedünk, és ez lehet az oka, hogy az élen száguldunk a halásos balesetek számát tekintve.Különben belügyminiszterünk már korábban is mondta, hogy az autóvezetők „lassan siessenek”. (Lassú víz partot mos, lassú autó lassabban borul fel?)Nincsenek rendes útjaink, ezért történhetett meg, hogy egy terepjárós a Suceava megyei Vatra Dornei üdülőtelepen a sífelvonó mellett, a természet lágy ölén ralizott, nekiütközött az egyik széknek, és úgy megrongálta a felvonót, hogy az egész rendszer leállt. A felvonón 51-en ültek, és hosszú órákon át csodálhatták a tájat fentről, amíg lehozták a katasztrófavédelem munkatársai.Ha az önvezető autók beváltják a hozzájuk fűzött reményeket, akkor idővel oda is eljuthatnánk, hogy csak a sofőr nélküli autók használatát engedélyezzék, magyarán tilos lenne autót vezetni, mert ugyebár azt mondják, hogy az ember igen, de a gép nem téved.Addig is más módszereket vagyunk kénytelenek alkalmazni a balesetek elkerüléséért. Ónfalva (Onești) Bákó felöli kijáratánál egy úgynevezett halálkanyarban úgy akarták csökkenteni a balesetek számát, hogy a kanyart megszentelték. De ez nem tűnt elég hatékonynak, és most még egy keresztet is állítottak oda. Biztosan azért, hogy aki látja, csökkentse a sebességet, mert hanem a temetőbe jut, és akkor saját keresztet kaphat.A bánffyhunyadi rendőrség a múlt héten adott hírt arról, hogy egy részeg férfi felszállt autójával, berepült az egeresi temetőbe, és megrongált néhány síremléket. A temetőbe került, de szerencséje volt, mert nem végérvényesen, és mást sem juttatott oda örökre.Az „automata sofőrök” tudtommal nem fogyasztanak alkoholt, és az önjáró autók csak benzint isznak. Bár még azt is megérhetjük, hogy idővel olyan vírust ültetnek memóriájukba, melyek egy fél deci pálinkát követelnek indulás előtt.

2022. április 6., szerda

Tesla berlini gyárában

https://www.youtube.com/watch?v=7-4yOx1CnXE

Flying Through Giga Berlin

Nick Chater is Professor of Behavioural Science at Warwick Business School, who works on rationality and language using a range of theoretical and experimental approaches.

He published The Mind Is Flat: The Remarkable Shallowness of the Improvising Brain (ISBN 978-0300238723) in 2018, in which he describes the human mind as a 'story-generating machine'.[3]

2022. április 5., kedd

The New Climate War

The New Climate War: The Fight to Take Back Our Planet is a 2021 book on climate change by the American climatologist and geophysicist Michael E. Mann. In the book, Mann discusses the actions of the fossil fuel industry to delay action on climate change, the responses to climate change that he considers inadequate, and the responses he considers the best. The book received positive reviews. Mann argued in an interview with Rolling Stone's Jeff Goodell that a "clean energy revolution and climate stabilization are achievable with current technology. All we require are policies to incentivize the needed shift.

2022. március 18., péntek

A Z-generáció hajtja az e-kereskedelmet


A 18-25 éves, Z generációs korcsoport a legintenzívebb e-kereskedelmi felhasználó, a teljes lakosságon belül pedig a telekommunikációs és elektronikai szektorokban a legmeghatározóbb az online jelenlét, ezek a szektorok a kereskedelem digitalizációjának nyertesei - derül ki egy felmérésből.

Az e-kereskedelmi cégek vásárlói körében a legaktívabban a Z-generáció tagjai képviseltetik magukat, de vannak bizonyos területek, ahol - jellemzően a vásárlóerőből kifolyólag - az idősebbek dominálnak. Többek közt ez derül ki a világ egyik legnagyobb, fogyasztói szokásokat feltérképező kutatócége, a GWI által a Publicis Groupe Hungary kezdeményezésére végzett tavalyi kutatásból.

A GWI e-kereskedelmi területen egy, a piacot leginkább meghatározó kérdést tett fel a kutatásban résztvevőknek: milyen gyakran használják az adott platformot a felhasználók és azokon a platformokon hasonlította össze a felhasználói aktivitást korcsoportonként, amelyeket a felhasználók saját bevallásuk szerint rendszeresen használnak.

2022. március 14., hétfő

Secretul Fericirii

 https://www.imdb.com/title/tt7205778/

Train to Busan
Train to Busan.jpg
Theatrical release poster
Hangul부산
Hanja釜山
Revised RomanizationBusanhaeng
Directed byYeon Sang-ho
Written byPark Joo-suk
Produced by
  • Lee Dong-ha
Starring
CinematographyLee Hyung-deok
Edited byYang Jin-mo
Music byJang Young-gyu
Production
companies
Distributed byNext Entertainment World
Release dates
  • 13 May 2016 (Cannes)
  • 20 July 2016 (South Korea)
Running time
118 minutes[1]
CountrySouth Korea
LanguageKorean
Budget$8.5 million[2]
Box office$98.5 million[3]

Train to Busan (Korean부산행Hanja釜山行RRBusanhaenglit. To Busan) is a 2016 South Korean action horror film[4] directed by Yeon Sang-ho and starring Gong YooJung Yu-miMa Dong-seokKim Su-anChoi Woo-shikAhn So-hee and Kim Eui-sung.[5] The film mostly takes place on a high-speed train from Seoul to Busan as a zombie apocalypse suddenly breaks out in the country and threatens the safety of the passengers.

The film premiered in the Midnight Screenings section of the 2016 Cannes Film Festival on 13 May.[6][7][8][9] On 7 August, the film set a record as the first Korean film of 2016 to break the audience record of over 10 million theatergoers.[10][11] The film serves as a reunion for Gong Yoo and Jung Yu-mi, who both starred in the 2011 film The Crucible. A standalone sequel, Peninsula, was released in South Korea on July 15, 2020.

https://en.wikipedia.org/wiki/Train_to_Busan

ce delir, adică un dictator criminal invadează o ţară suverană, dar vinovat este cel ce se apără de agresiunea unui criminal.

ce delir, adică un dictator criminal invadează o ţară suverană, dar vinovat este cel ce se apără de agresiunea unui criminal.



Míg a világ egy része olvadozik a sorozatszínéből politikussá avanzsált sármos Zelenszkij elnöktől, addig személy szerint nekem elkezd viszketni a tenyerem, ha meglátom a G.I. Joe-nak öltözött imposztort, aki jelenleg éppen katonásdit játszik a népe és a világ kontójára.
Tudom, hogy erős szavak. Sokat is gondolkodtam mielőtt papírra vetettem őket, de így van, egyszerűen nem tudom nem felelőssé tenni Ukrajna jelenlegi helyzetéért ezt az embert.
Nyilván nem ő vonult be a saját országába és kezdett rombolásba, ez legyen az oroszok sara, de ő az, aki belekezdett és napról, napra tovább visz egy olyan küzdelmet, aminek a vége vagy Ukrajna teljes megsemmisülése lesz, vagy még rosszabb, a modern európai civilizáció bukása.
Ő az, aki évek óta figyelnek kívül hagyja a folyamatos orosz jelzéseket. Ő az, akinek a 2019-es regnálása óta még inkább a perifériára szorultak a kisebbségek. Ő az, aki a háború kitörését követően nem azon dolgozott, hogy minél több ártatlan civilt menekítsen ki a háborús zónákból, hanem éppen ellenkezőleg minél több katonai háttérrel nem rendelkező honfitárását próbálta rávenni, hogy harcoljanak az utcán, a sikátorokban, hogy készítsenek molotov koktélokat, s úgy menjenek az orosz hadsereg ellen. Ő az, aki meg sem próbálta a háborús frontot a nagyvárosok előtt meghúzni. Inkább benn harcol a panelek között, ott, ahol azok az ártatlan emberek élnek, akiket elvileg védenie kellene a háború borzalmától.
Meg sem próbálta minimalizálni a háborúval járó veszteségeket, és nem próbálkozott a gyors békekötéssel sem, mert ez valahogy sértette volna a hős imázst, amit mint egy új filmszerepet magára aggatott.
Egy baj van! Ez a film nem ér véget a stáblistával. Innen nem lehet úgy felállni, hogy az ember maga mögött hagyja az eseményeket a moziban. Ebben a filmben, akit lelőnek az a földön mard, nem úgy, mint a statiszták egy-egy jelenet után, és ennek filmnek a látványos robbantásos képkockáit nem számítógépen szerkesztik meg. Itt tényleg robbantanak, tényleg meghalnak és tényleg elmenekülnek, amikor pedig mindennek vége, akkor elvileg ennek a törpe G.I. Joe harcosnak lesz a feladata, hogy újraépítse azt az országot, amit az ő vezetése alatt szétbarmoltak csak azért, mert nem ismerte fel időben, hogy Ukrajna se így, se úgy nem nyerhet ebben a háborúban!
Ha véget ér a háború, s összeszámolják a halottakat, a veszteségeket, amikor először tudnak normálisan szétnézni az országban és látják, hogy mi minden lett a földdel egyenlő, mikor szembesülnek vele, hogy megannyian otthon nélkül maradtak, és mire Európában csúcsosodik a 21. század legnagyobb menekült válsága, akkor valószínűleg mindezért csak az orosz fél lesz felelős és Putyint tartja majd a világ háborús bűnösnek, miközben Zelenszkij hősies helytállásából film készül, kiad egy könyvet is az ostrom idején átéltek kapcsán, elad pár exkluzív interjút, s úgy általában ünnepelt és elismert hős lesz. Én viszont akkor is bűnösnek látom majd, mert egyszerűen hiszem, hogy neki vezetőként most nem addig terjedt volna a felelőssége, hogy a fronton védekezőre fogja, és eljátssza a nagy katonát.
Lehetett volna okosabb ebben a helyzetben. Értelmetlen harc helyett mondhatta volna, hogy rendben, nézzük meg mit akar Putyin. Teljesítsük és vegyük ki a szelet a vitorlájából!
Ha már mindenáron Uniós ország akar lenni, akkor kiadhatott volna egy törvényt, amiben minden kisebbség számára biztosítja az anyanyelvi oktatást és az anyanyelv használatának lehetőségét, hiszen ez a nemzetközösség szintjén egyébként is elvárt volna.
Vagy mondhatta volna azt, hogy oké nem tudunk megegyezni Donyeck és Luhanszk tekintetében. Ne legyen se a miénk, se az oroszoké, kapja meg az önállóságot.
Mondhatta volna ezt is, helyette viszont több, mint egy hete vív egy olyan háborút, amit esélye nincs megnyerni, csak az a kérdés, hogy ki mekkora veszteség mellett zárja majd annak az akciófilmnek a forgatását, amit éppen az élet ír a színészi vénával megáldott ukrán elnöknek!

PENTRU SECOLUL XXI DE Y.N. HARARI


O carte care ar fi putut fi interesanta daca nu ar fi fost scrisa cu un scop precis: demontarea eticii si moralei Bibliei in favoarea unui laicism bazat pe "adevar si morala". Un sofism nici macar bine legat care sa dea o vaga impresie de sanse egale credinciosului de orice religie in fata laicului ateu, homofil, cu pretentii ca moralitatea lui e cea naturala. Ne scuzati d-le Harari ca inca mai respiram. Cel putin e parerea mea si nu am pretentia ca e universal valabila.Autoritatea va trece de la oameni la algoritmi” acolo unde autoritatea e la oameni. In religie, autoritatea NU e la oameni. Deci inca un motiv pentru care religia ar putea fi poate singura alternativa la BigData ca “fuziune intre revolutia biotehnologica si cea a tehnologiei informatiei”, asa cum o defineste YNH.

https://sola-scriptura.site123.me/ultimele-articole/21-de-lectii-pentru-secolul-xxi-de-yn-harari-sau-manualul-homosexualului-la-ora-de-religie

tranzitzóna


A Forbes február 17-én megjelent cikkében már arról lehetett olvasni, hogy a fenyegetés hatására a Cimpress 500 ukrán dolgozójának ajánlotta fel, hogy evakuálja őket az országból, vagy Ukrajna nyugati részére helyezi át őket családjukkal együtt. Így tett az országban ezer főt foglalkoztató Wix is, akik átmenetileg Törökországot ajánlották fel úti célként. Kész tervvel rendelkezett már a kiszervezéssel foglalkozó Ciklum, és a San Franciscó-i AppsFlyer is az ukrán csapat biztonságba helyezésére. Az úti cél általában Litvánia, Törökország, Lengyelország és Izrael. Mások pedig akár több havi bért és bónuszt utaltak át előre az ukrán dolgozók számlájára, így tett például a Lemon.io startup.

Mivel az adatok a felhőben vannak, ezért a szoftvercégek viszonylag könnyen tudják mozgatni a fejlesztőiket és laptopjaikat, de a gyári komponensekkel is dolgozó vállalatok dolga nehezebb. A riasztókat és biztonsági eszközöket készítő kijevi Ajax Systemsnek a szállítmányait is vinnie kellett, és a tervezett lengyelországi gyár nyitását is megsürgette. A cég vezetője, Aleksandr Konotopsky március elején a Forbesnak elmondta, hogy két hónapra elegendő komponenst és készterméket sikerült átszállítania Lengyelországba és Ukrajna nyugati részébe, de elsősorban a dolgozók biztonsága az elsődleges szempont.

Constructor Theory Explains Origin of Time

 https://www.youtube.com/watch?v=WkIuIMbKny8 Most physicists believe that time fundamentally doesn’t exist, because the concept of time is i...