Mitul antreprenorial: De ce nu functioneaza majoritatea micilor afaceri si ce e de facut in aceasta privinta - Michael E. GerberCartea Mitul antreprenorial: De ce nu funcționează majoritatea micilor afaceri și ce e de făcut în această privință, scrisă de Michael Gerber, este una dintre cele mai apreciate cărți de antreprenoriat. Titlul original al cărții este The E-Myth Revisited: Why Most Small Businesses Don’t Work and What to Do About IAcesta este rezumatul meu de o pagină al cărții, o scurtă recenzie cu diverse notițe, citate și idei preluate din carte. La fel ca la toate cărțile incluse, îți este util ca să decizi dacă să citești cartea sau nu. Din carte tu vei putea extrage propriile idei, după ce o vei citi.
5 idei din cartea Mitul antreprenorial
Având abilități tehnice deosebite nu înseamnă că știi cum să conduci o afacere,
Imaginează-ți afacerea ta ca o franciză de nivel național din prima zi, apoi construiește primul magazin,
Abordarea prin franchiză face să-ți construiești o afacere bazată pe sisteme și nu pe oameni.
Se spune că 4 din 5 intreprinderi mici nu reușesc niciodată să depășească primii 5 ani, ceea ce este destul de deprimant. Gerber spune că este din cauza mitului întreprinzătorului.
Soluția la această problemă conform lui Gerber se află în sisteme. Încă de la McDonalds companiile puternice s-au bazat pe proceduri.
Imaginează-ți că îți construiești primul magazin de franciză, care este valoarea ta unică pentru clienți? Prototipul tău combinat cu un set de manuale detailate pentru toate posibilitățile care apar pe parcurs te va asigura că fiecare client are aceeași experiență și va face rezultatele afacerii tale previzibile.
Există trei tipuri de sisteme care vor alcătui afacerea ta: Sisteme hard – obiecte neînsuflețite precum mașina de cafea- ; Sisteme soft – idei și lucruri vii și Sisteme de informare – materialele de instruire, manualele și datele pe care le colecționezi.
Rezumat Mitul antreprenorial: De ce nu funcționează majoritatea micilor afaceri și ce e de făcut în această privință
Dacă afacerea ta depinde de tine, nu deții o afacere – ai o slujbă. Și este cel mai rău loc de muncă din lume, pentru că lucrezi pentru un nebun!
Creativitatea gândește lucruri noi. Inovația face lucruri noi.
Văzută din perspectiva adecvată, întregul proces de afaceri prin care compania ta face ceea ce face este un proces de marketing”.O afacere care arată ordonat spune clientului tău că oamenii tăi știu ce fac.
Jocul trebuie să fie real. Trebuie să crezi asta. Jocul este o măsură a ta.
Oamenii care sunt deosebit de buni în afaceri nu sunt așa din cauza a ceea ce știu, ci din cauza nevoii lor nemăsurate de a ști mai mult.
Despre Michael GerberMichael E. Gerber este un autor și consultant de business.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése